Sociální sítě
Jak často přidávat obsah na sociální sítě?
Tuhle otázku dostávám velmi často. Opět platí, že neexistuje jednotná odpověď, ale je několik doporučení, kterými je dobré se řídit. Pojďme se podívat, jak je to u Facebooku a Instagramu.
Přidávání obsahu na sociální sítě Facebook a Instagram závisí na několika faktorech, jako jsou cílová skupina, typ obsahu, zvolená platforma a vaše marketingové a komunikační cíle. Obecně platí, že pravidelné přidávání obsahu je důležité pro udržení pozornosti vaší komunity a pro dosažení lepšího organického dosahu.
Ideální frekvence přidávání statických poříspěvků i reels videí je tedy různá. V první řadě bystě měli tvořit kvalitní příspěvky, které sledujícící (vaše zákazníky, hosty) baví. Kvalita je tedy prvotní. I k tomu slouží vypracovaná strategie a komunikační plán, díky kterému si každý den nebudete lámat hlavu s tím, co sdílet. Přečtěte si článek 13 důvodů, proč vytvořit strategii komunikace na sociálních sítích.
Dalším pomocníkem je tabulka s plánem obsahu na jednotlivé dny, které si připravíte s předstihem.
Dost bylo omáčky. 🙂 Jak to vidím já? Podle mých údajů je dostačující tvořit obsah na sítě 3x týdně, tedy 12 příspěvků měsíčně. Je to frekvence, kdy příspěvky stihnou i organicky růst a nepřebije je další příspěvek. Pokud ale má značka, služba co říct a vytváří hodnotu, baví lidi, vzdělává, má nápady a čas na tvorbu trendy videí, klidně to může být každý den. Co se týče Instagram a Facebook Stories, doporučuji je tvořit každý den, ideálně i ve více setech, např. 3 Stories videa z aktuálního dění (běžně jsou předtočená - např. připravujeme kávu, záběr na prostor restaurace, čepování piva apod.)
U každé tvorby obsahu, ať už organického i sponzorovaného, je důležité sledovat metriky, jako jsou zhlédnutí, lajky, sdílení a komentáře, abyste zjistili, jaké příspěvky nejlépe rezonují s vaší cílovou skupinou. Následně podle toho přizpůsobit svůj obsah a frekvenci příspěvků/reels videí.
Experimentujte s různými formáty obsahu a publikováním v různých časech, abyste zjistili, co funguje nejlépe. Nedoporučuji přidávat pouze statické příspěvky, ale zapojit i formát carousel (rotujícíc formát), reels videa.
Pravidelnou tvorbou obsahu se zákazníkům připomínáte. Pokud už dali váš profil sledovat, chtějí o vás vědět. Ukazujte jim, na co se u vás mohou těšit, co chystáte a co se u vás právě děje. Ukazujte prostor, zákulisí i příjemný personál. Ukažte na sítích, jací jste a budujte si tak s lidmi vztah. Zákazníci brzy jistě dorazí a pokud bude realita taková, jakou očekávali skrz sociální sítě, jistě se budou vracet.
Chcete pomoct v tvorbě obsahu na sociální sítě? Nebo svoji strategii komunikace nebo propagaci zkonzultovat? Napište mi na e-mail jana@jakusova.cz

Jana Jakusová
Fotografka, food stylistka a gastro marketérka